implant

Blog | Giorgio Armani



Giorgio Armani

“Zarafet göze batmak değil, akılda kalmaktır.”

Giorgio Armani

 

ARMANİNİN BAŞARI ÖYKÜSÜ

69 yaşındaki moda imparatoru Giorgio Armani, 5.2 milyar dolarlık dev yaratmasının ve ‘hep tepede kalması’nın en önemli sırrının kendi koyduğu ‘on emir’ olduğunu söyledi. Armani, ‘‘Sırtımda yükle koşmadım. Kişisel kalıp, farklı oldum, başarıyı yakaladım’’ dedi.

5.2 milyar dolarlık moda imparatorluğunun patronu 69 yaşındaki Giorgio Armani, kendi koyduğu ‘on emir’ sayesinde değişken moda endüstrisinde tepede kaldıklarını söyledi. Pariste düzenlenen bir konferansta konuşan moda dünyasında ‘Yeni Tanrı’ olarak adlandırılan Giorgio Armani, ‘‘Ben kendi yöntemimle yaptım’’ başlıklı konuşmasında başarısının sırlarını katılımcılarla paylaştı.

Beklentilerin sürekli değiştiği bir endüstride Giorgio Armaninin 30 yıl önce kurduğu ve bugün bir imparatorluğa dönüşen şirketin piyasa değerinin 5.2 milyar dolar olduğu tahmin ediliyor.

Şirketinin neredeyse rakipsiz bir konumda olmasından büyük bir mutluluk duyduğunu söyleyen Giorgio Armani, başarısının sırrını ‘sırtında yükle koşmayı reddetmek’le açıkladı.

YOLUM, KİŞİSEL YOL

Armani, ‘‘Ben kendi yolumla başarılı oldum. Benim yolum, mümkün olduğu kadar kişisel olmak. Çünkü herkes bir şeyler yapıyor, ama herkesin aynı şeyi yapması, onu doğru şey yapmaz. Modada gel-gitler sıklıkla değişir ve siz kendi yolunuzu kaybederseniz tamamen kaybolursunuz. Benim burada olup, bu konuşmayı yapıyor olmam da bu stratejinin işe yaradığının bir kanıtı’’ dedi. Giorgio Armani, bu yaklaşımın bir bedeli olduğunu da vurguladı.

Armani, insan ilişkilerine yeterince dikkat etmemekten dolayı üzgün olduğunu belirterek, ‘‘Bu işte çok fazla ben-merkezli olma eğilimi vardır ki, bu aslında üzücü birşey. Eninde sonunda ben-merkezli biri olursunuz’’ dedi. Sektörde özgür olmanın yolunun başkalarının kölesi olmamaktan geçtiğine dikkat çeken Armani, şöyle konuştu:

‘‘Vakti geldiğinde ben de işi gücü bırakıp çekileceğim. 85 yaşına gelmiş bir tasarımcının hálá ortalıkta olması çok gülünç olurdu. Yaratıcı kontrol tasarımcılara geçmeli ki, ben bu alanda çok uzun yıllar çalıştı.’’

2003te donuk geçen modasının geleceğinin ne olacağına ilişkin tartışmaların yapıldığı konferansta Armaninin konuya ilişkin çok pozitif olduğu görüldü. Armani daha pozitif trendlerin yolda olduğuna dair açık işaretlerin olduğunu belirtti. Armani, Çinin moda tasarımcıları için heyecan verici yeni bir sınır olduğuna da işaret etti.

Armaniden başarı getiren ‘on emir’

Vizyonunuzdan asla fedakarlık etmeyin.

Yeni yetenekler peşine düşmek yerine kendi çalışanlarınız arasındaki sadakate değer verin.

Başarı üstün yetenek gerektirmez. Kollarınızı sıvayın!

İnandığınız şeye sıkı sıkıya tutunun. Sizin dışınızdaki herkes farklı adımlar atıyor olsa bile bunu yapın.

Yeni bir markete girdiğinizde, kendinizi çok fazla o markete uydurmaya çalışmayın. Farklı noktalarınızı devam ettirin.

Ürünleri satan bir tasarımcı olarak moda basını sizin için bir dezavantaj olabilir. Bununla ilgili olarak yapabileceğiniz hiç bir şey olmadığını hatırlayın.

İşinizde uzlaşma için dışarıdan gelecek finansmanlara karşı açık olun.

Moda basını aynı zamanda sürekli olarak yeni haberler avındadır. Bununla ilgili olarak da yapabileceğiniz hiçbir şey olmadığını bilin.

Vizyonunuzu sergilemek konusunda moda basınına tam olarak güvenmeyin. Çünkü bunu yapmayacaklardır.

Ürünlerinizle ilgili son karardan kimsenin sorumlu olmasına izin vermeyin.

HÜRRİYET GAZETESİNDEN ALINMIŞTIR.